4 mity na temat SEO

4 mity na temat SEO

Im większy rozwój branży pozycjonowania stron (link buildingu i SEO) tym więcej mitów z tym związanych powstaje w branży.

1. SEO to wciąż dla wielu synonim Pozycjonowania

Tak, znam chyba wszystkie argumenty mówiące, że SEO to pozycjonowanie począwszy od tego, że „tak się przyjęło”, przez to, że „SEO to składowa pozycjonowania” na tym, że „SEO dąży do pozycjonowania strony”. Dziwne jednak dla mnie jest to, że nawet w skąpych, delikatnych uwagach Google na temat promocji stron w wynikach organicznych jasno przedstawiane jest, że SEO jest w sumie spoko ale pozycjonowanie – niekoniecznie.

2. SEO to sztuka magiczna

Jeżeli planujesz zająć się SEO to mała uwaga – to nie jest żadna sztuka tajemna. Musisz tylko dużo czytać, dużo główkować i zadawać pytań. Tak naprawdę obecnie teorii nauczysz się w dwa tygodnie. Będzie to oczywiście teoria na poziomie około średnio-zaawansowanym jednak pozwalająca Ci skutecznie poruszać się w coraz trudniejszych zagadnieniach związanych z SEO. Trudniejszą częścią jest natomiast nauczenie się praktyki. Pamiętaj aby mieć otwarty umysł – to, że coś działa dla jednej strony, nie musi działać dla drugiej (i odwrotnie).

3. PageRank już nie istnieje

W grudniu 2013 roku został wyłączony dostęp do narzędzi pozwalających sprawdzić Page Rank stron internetowych. Czy to znaczy, że wtedy też przestał istnieć PageRank jako taki? Absolutnie nie! Dalej jest on aktywny chociaż można przypuszczać, że będzie tracił powoli na znaczeniu biorąc pod uwagę, że inżynierowie Google pracują nad kolejnymi algorytmami oceniającymi strony w tym RankBrain.

4. Google to jedyna wyszukiwarka

Oczywiście – Google posiada ponad 94% rynku wyszukiwarek w Polsce. W innych krajach jednak, szczególnie w krajach anglojęzycznych, wykorzystywane są także inne wyszukiwarki jak na przykład Microsoft Bing. Ta mało popularna w Polsce wyszukiwarka za granicą posiada całkiem spore udziały sięgające nawet 30% w USA! Dlaczego nie zainteresować się Bingiem jako rozwiązaniem mogącym pomóc w eksporcie swoich dóbr i usług za granicę.